tel. 073-7470107
Middelweg 13, 5253 CE Nieuwkuijk

K2B-media USP

Direct persoonlijk contact

Ons team van techneuten staat u graag direct persoonlijk te woord met al uw ICT vraagstukken.

 

K2B-Media is een flexibel ICT bedrijf dat zich toespitst op het verzorgen van een breed scala aan ICT oplossingen.
De verschillende diensten zijn onderverdeeld in een 4-tal groepen, elk voorzien van een eigen kleur:

K2B-media logo definitie


Sinds de oprichting in 2005 zijn we vandaag de dag nog altijd sterk groeiende en hebben we vele klanten in diverse sectoren.
Binnen onze jonge organisatie, hebben de diverse medewerkers elk hun expertise op de verschillende bedrijfssegmenten.
Op deze manier komen de verschillen facetten binnen de ICT op een efficiënte wijze samen tot een hoogwaardig product.

 

2004

Het ontstaan

In 2004 hebben we aan den lijve ondervonden hoe een nieuw idee stroef en moeizaam werd geïmplementeerd binnen onze opleiding op de ICT academie in ’s-Hertogenbosch. We waren vanaf het eerste jaar van onze opleiding de eerste lichting studenten die ging werken met het competentie gericht studeren, waarbij het digitaal portfolio een onderdeel was. Dit bleek ronduit slecht te werken omdat er weinig structuur in was aangebracht. We hebben toen met drie man een oplossing voor de school ontwikkeld in de vorm van een online portfolio. Na de nodige presentaties en vergaderingen kregen we “groen licht” om ons portfolio systeem bij wijze van proef aan 50 leerlingen aan te bieden.
2005

Inschrijving KVK

Op 10-06-2005 hebben we daadwerkelijk ons bedrijf gestart. Onze naam is ontstaan uit onze achternamen welke een “K” en twee keer de “B” begon, de achtervoeging “Media” verwijst naar het werkgebied binnen de ICT.

Op 01-08-2005 gaan de eerste leerlingen werken met ons product. Er volgt een leerzaam jaar waarin we onze eigen studie combineren met o.a. vergaderingen op school, klassen begeleiden en presentaties verzorgen voor het ondersteunen van het werken met ons product.
2006

Nieuwe focus

Op 20-06-2006 komt een eind aan de “pilot” van ons product, na een enquête en een eindpresentatie. De eindevaluatie verloopt positief, echter heeft de school een langlopend contract met een “elektronisch leeromgeving” software pakket, welke ook de functie van een persoonlijk portfolio zal krijgen. Dit betekent het einde van het product, hoewel onze afdeling beslist om de reeds verkochte licenties ook het volgende jaar nog te bekostigen.

In 07-2006 begint K2B-Media met het aanbieden van websites en het verzorgen van de webhosting. Na al deze gebeurtenissen besluit onze derde vennoot om na zijn studie zijn carrière elders voort te gaan zetten en besluit op 24-10-2006 K2B-Media te verlaten. In 11-2006 beginnen we ook met de verkoop van hardware met daarbij het onderhoud en reparatie.
2007

Computeroplossingen op maat

In 03-2007, het jaar waarin we tevens ons diploma succesvol behalen, gaan we oude VHS banden digitaliseren en besluiten hiervoor een aparte website te ontwikkelen omdat we merken dat er ruimschoots vraag naar is.

2 maanden later, in 05-2007 beginnen we een nieuw concept waarin we mensen thuis voorzien van een totale computeroplossing op maat. Vaak met het aanvragen van internet, de aanschaf van een laptop, router en/of printer. Daarnaast gaan we ook netwerk oplossingen aanbieden voor particulieren en de MKB sector. Hierbij maken we veelal gebruik van server/client opstellingen voorzien van Microsoft besturingssystemen.

In 08-2007 vinden we een nieuwe partner voor het onderbrengen van onze webservers. Hierdoor tillen we onze webhostingdienst op een nog hoger platform doordat we o.a. gebruik gaan maken van een nieuw control panel (Direct Admin) en een totale redundant netwerkomgeving binnen het datacenter “Global switch” te Amsterdam. In 11-2007 voltooien we de verhuizing van onze websites naar de nieuwe locatie en kunnen we tevreden terugkijken op de grote stap voorwaarts.
2008

Oprichting De Hosting Leverancier

Op 02-01-2008 hebben we onze nieuwe onderneming ingeschreven waarmee we webhosting zullen gaat aanbieden. Wanneer de ontwikkelingen van zowel de website als het registratie en administratie systeem zijn voltooid zal, de naam ervan bekend worden gemaakt.
Op 10-01-2008 bestaat K2B-Media 2,5 jaar.

In 2-2008 maken we kenbaar dat de hosting activiteiten van K2B-Media in de toekomst door het leven zal gaan als een product van De Hosting Leverancier.

Na de eerste ontwikkelfase van het administratief systeem voor onze hosting activiteiten beginnen we in 6-2008 alle nieuwe registraties onder te brengen bij De Hosting Leverancier.
2009

Verdere professionalisering

Na een druk jaar, met daarin veel nieuwe klanten, en een verdere ontwikkeling van De Hosting Leverancier, nemen we in 7-2009 de stap om alle klanten die zich nog op de oorspronkelijke situatie van de K2B-media servers bevonden te verhuizen richting de nieuwe omgeving. Na deze twee weken durende verhuizing kunnen de stekkers uit de oudere servers van K2B-Media en kunnen alle klanten gebruik maken van de volledige functionaliteiten van De Hosting Leverancier.

Medio januari 2009 stoppen we met de VHS naar DVD activiteiten omdat we veel andere aanvragen binnen krijgen en de activiteiten moeilijker te combineren zijn.

In de zomer van 2009 nemen we de website van De Hosting Leverancier grondig onder handen zodat deze klaar is voor de online verkoop van webhosting.

op 7-11-2009 staat De Hosting Leverancier als standhouder op de startersdag in 's-Hertogenbosch, we hopen ook ú te ontmoeten zodat we ook u van dienst kunnen zijn.
2010

Overname EM-Computers

10-06-2010 bestaat K2B-Media vijf jaar!

Per 02-07-2010 heeft K2B-Media het bedrijf Em-Computers uit Rosmalen overgenomen, hiermee groeit ons klantenbestand sterk zowel binnen het particulier als het zakelijke segment.

Medio november 2010 nemen we een nieuwe telefooncentrale in gebruik, hierdoor wordt de bereikbaarheid vergroot en kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn.

in december 2010 zijn we begonnen met de ontwikkeling van ons nieuwe logo, huisstijl en website, deze zullen medio 2011 worden gepresenteerd.
2011

Diverse partnerverbanden

In de periode tussen 01-01-2011 en 01-05-2011 hebben we onze dienstverlening verder geprofessionaliseerd en hebben partnerverbanden gesloten met partners als Signet, ReplaceDirect, Terra Computers, 3CX, Backup assist, Microsoft en de Technische Unie.

Vanaf juni 2011 rijd de K2B-Media bestelauto rond, voorzien van bestickering conform onze nieuwe huisstijl. vanaf September 2011 mogen we ons officieel certified 3cx partner noemen, met deze certificering kunnen wij nog beter inspelen op alle VoIP vragen in de markt. Na lange tijd van ontwikkelen gaat K2B-Media na de zomer onze zakelijke klanten onderhoudscontracten aanbieden, hiermee spelen we in op de vraag van diverse klanten die hiermee hun IT infrastructuur in topconditie weten te houden. Daarnaast gaan we ook gebruik maken van het CRM systeem TOPdesk om klantencontact te registreren en documenteren. Eind november 2011 worden de eerste onderhoudscontracten ondertekend. In december 2011 gaan we gebruik maken van nieuwe hulp op afstand software, de keuze is gevallen op TeamViewer welke zal zorgen voor een betere dienstverlening (zowel sneller als veiliger) op afstand. Daarnaast verspreiden we deze maand onder ons gehele klantenbestand een brochure met begeleidende brief om iedereen op de hoogte te stellen van de vooruitgang die K2B-Media boekt.
2012

Officieel TERRA servicepartner

In mei 2012 zijn we officieel benoemd tot TERRA service partner zodat we onderdeel uit maken van het landelijke TERRA servicenetwerk.

In juni hebben we onder De Hosting Leverancier Hosted VoIP als nieuw product toegevoegd, na een uitgebreide testperiode neemt K2B-Media zelf als eerste gebruik van deze nieuwe dienst. in de dagen daarna zijn nog 3 andere bedrijven overgestapt op deze oplossing vanuit de cloud.
2013

Doorgroeien

In dit jaar hebben we de solide basis van het vorige jaar enorm goed gebruikt om verder door te groeien en producten te implementeren.

We zijn dit jaar tevens geïntreviewd door het Brabants Dagblad, resultaat was een plaatsing met kleurenfoto. het artikel kwam te staan in een wekelijks terugkerend item over jonge en succesvole ondernemers.
2014

Uitbreiding TERRA partnerschap

Vanaf januari mogen we ons naast TERRA Reseller en TERRA Service Partner, ook officieel TERRA Partner noemen.

De prettige samenwerking is door de jaren heen alsmaar intensiever geworden, het is dan ook niet verwonderlijk dat we onze samenwerking hebben uitgebreid met dit TERRA Partnership.

Dankzij deze partner overeenkomst kunnen we deelnemen aan speciale TERRA acties, hebben we nog directere lijnen voor aanvullende wensen en eisen op het gebied van TERRA producten en zullen we binnenkort op de website van TERRA Computers worden vermeld.

In maart 2014 hebben we de, op dat moment inmiddels verouderde installatie van TOPdesk, samen met een consultant van TOPdesk, naar de SaaS omgeving van TOPdesk gemigreerd. We profiteren hiermee direct van het onderhoud en updates vanuit TOPdesk, zodat we ook in de toekomst up to date zullen blijven.
2015

Nieuw monitoring systeem

februari 2015 hebben we ons nieuwe monitoring systeem in gebruik genomen. Met de komst van de nieuwe software met uitgebreidere mogelijkheden, kunnen we ook andere randapparatuur op afstand gaan monitoren. We besluiten direct ook routers en modems te gaan toevoegen bij onze zakelijke klanten met onderhoudscontract.
2016

Nieuwe bestelauto in gebruik

Na vele jaren en trouwe kilometers was onze inmiddels oude bestelbus meer dan toe aan vervanging. In onze zorgvuldige zoektocht zijn we uiteindelijk uitgekomen bij een witte Volkswagen Caddy van slechts een paar jaar oud. Binnenkort zal de nieuwe bestelbus voorzien gaan worden van onze bedrijfskleuren, zodat wij weer herkenbaar bij u voor komen rijden.
2017

Focus op flexibiliteit in de cloud

Er wordt vandaag de dag alsmaar meer flexibiliteit van ICT systemen gevraagd. In veel gevallen wordt deze flexibiliteit gevonden in cloudoplossingen. Of het nu gaat over het werken in de cloud, het migreren van de mail naar de cloud of het telefoneren via een telefooncentrale in de cloud.
2018

Uitbreiding team

In 2018 hebben we na 2 hele drukke jaren ons team versterkt met Rutger. Hiermee kunnen we u ook in de toekomst van goede ICT dienstverlening blijven voorzien zoals u van ons mag verwachten.
2019

Verhuizing naar Nieuwkuijk

In 2019 heeft Niels van den Brandt afscheid genomen als mede-eigenaar van K2B-Media, op 1-1-2019 heeft André Kempenaars zijn positie als mede-eigenaar overgenomen. Daarnaast zijn wij in maart verhuisd naar ons nieuwe kantoor aan de middelweg 13 in Nieuwkuijk. Hier hebben wij alle ruimte en faciliteiten om verder te professionaliseren en onze klanten van dienst te kunnen zijn.
2020

Nieuw ticketregistratie systeem

Wij zijn in februari gebruik gaan maken van een nieuw systeem voor het registreren van tickets. Het afgelopen decennium hebben wij gebruik gemaakt van Topdesk, maar zijn blij dat we nu gebruik kunnen gaan maken van Inserve. K2B-Media is een aantal maanden nauw betrokken bij de ontwikkeling en sluit daarom goed aan op onze wensen. Bovendien biedt Inserve voor ons volledige geautomatiseerde koppelingen met ons facturatie systeem, debiteuren database, productencatalogus.
2021

Klanten ondersteunen met thuiswerken

Tijdens de coronacrisis die in 2020 al begon en gepaard ging met diverse lockdowns en thuiswerkadviezen, hebben we in ook in 2021 weer veel van onze klanten ondersteund bij het realiseren van een thuiswerk oplossing.

 

K2B-Media helpt bij het opzetten, realiseren en beheren van de meest hoogwaardige, best betaalbare en beheersbare inrichting van de ICT bij particulieren en bedrijven.

Vragen of meer weten?

K2B-media